Produktpriser i webbutiken anges inklusive moms. Kunder kan både i egenskap av privatperson och företag handla krukor på hemsidan.
Produkterna indelas i olika fraktklasser beroende på vikt, volym och också form; ju större vikt/volym desto högre/dyrare fraktklass. Kund betalar emellertid endast för en fraktklass (den högre) per order, oavsett antal produkter och viktklasser.
Exempel: kund köper två små och en mellanstor Medelhavskruka (från viktklass 1 och 2) och betalar för endast för viktklass 2 för hela den ordern. Fraktavgift per fraktklass: mellan 125-490 kr (100-392 kr exkl. moms).
Leveranser till för DHL fjärran belägna destinationer medför en förhöjd fast leveransavgift på upp till 1150 kr. I dessa fall kontaktas kunden av oss kort innan leverans.
Beställningar kan även hämtas upp på plats på Linv. 6 i Uppsala och kan väljas som alternativ i varukorgen.
Snabba leveranstider: normal leveranstid är ca två dagar för produkter i lager (kan ta längre tid under högsäsong). I samband med vår upphämtningsbokning hos DHL skapas ett sändningsnummer som skickas till den mailadress som kunden uppgett vid beställningen. Bevaka detta nummer för att följa leveransen och se när den beräknas anlända.
OBS. Leverans på pall med DHL till privatpersoner sker till fastighetsgränsen och ”utan kvittens”. Detta för att hålla ned kostnaderna. Om kund (endast privatperson) önskar kvittera leveransen tillkommer en kostnad om 150 kr inkl moms (DHLs kostnad). Kontakta oss innan leverans om detta tillval önskas.
Om önskad produkt är slut i lager eller vid andra frågor rörande order, leveranser och offertförfrågan vid större kvantiteter – hör av dig! Här nedan visas hur krukor (Palamedes) paketeras med wellpapp mellan krukorna. Krukorna binds sedan fast mot pallen och skyddas noga med flera lager av bubbelplast inför transporten med DHL. Vi återanvänder kartong/wellpapp vid paketering med hänsyn till miljön!
Kruktassar, fat, mindre krukor och enstaka mellanstora krukor skickas med paket till utlämningsställe.
Vid ev. skada
Det är viktigt att du som kund följer nedanstående information i fall skada uppstått under transporten, detta för att transportören ska kunna ersätta oss för skadat gods och vi därmed kunna ersätta dig som kund.
Om godset mot förmodan skulle ha skadats på vägen måste detta rapporteras omgående:
- Om synlig skada, rapportera direkt till transportören.
- Om dold skada (packmaterialet oskadd) så MÅSTE foton tas, gärna många, både översiktsbilder med godset tillsammans med allt packmaterial (både inner- och ytterlager) samt detaljbilder av både skada och packmaterial. Rapportera till oss över mail med bilderna. Om vi inte får dessa bilder kan vi inte rapportera skadorna till DHL och därmed ej heller ersätta skadat gods. Samtliga bilder och information måste ha nått oss inom sex dagar efter leveransmottagandet.
Här kan man läsa detaljerat om köpvillkor.