Priser
Alla produktpriser som anges är i SEK inklusive moms eller för kunder med source IP-adress från Norge, NOK exklusive moms.

Beställning
Vi tillämpar inget minsta beställningsvärde.
Beställning och köp av varor som finns i lager görs på medelhavskeramik.se. Vid beställningar/bokningar av varor som är slut i lager eller vid specialbeställningar kontakta oss på 076-2229728 eller order@medelhavskeramik.se.

Öppet köp och ångerrätt
Vi erbjuder 30 kalenderdagars öppet köp och ångerrätt från det datum varan togs emot (gäller ej företag). Ångerrätten gäller dock ej för vara som är tillverkade efter kunds särskilda önskemål eller vara som på annat sätt på grund av kunds beställning har fått en tydlig personlig prägel, t ex målad efter personligt önskemål.

Om du väljer att ångra ditt köp
En retur förutsätter dock att varan är oanvänd och i samma skick som vid mottagande. För att åberopa ångerrätt skall du kontakta oss på 076-2229728 eller order@medelhavskeramik.se för att erhålla ett returnummer och returadress. Returfrakten bekostas av dig som kund.
Det är du som kund som står för risken för att varan skadas eller försvinner under returfrakten så vi rekommenderar att se till att varan transportförsäkras samt att den är väl emballerad.

Återbetalning vid öppet köp
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.
Faktura: Om du inte betalat fakturan så korrigerar vi den genom att ta bort de varor som du har returnerat och mailar dig en uppdaterad faktura. Om faktura har betalats – skriv dina bankkontouppgifter på retursedeln så gör vi en överföring till ditt bankkonto.
Plusgiro-/bankgiroinbetalning: Ange dina bankkontouppgifter på retursedeln som vi skickar, så gör vi en överföring till ditt bankkonto.

Reklamation
Vi har valt transportörer som vi anser borgar för god kvalitet i leveranserna. Trots detta kan transportskador uppstå. Som köpare är du ansvarig för att vid mottagandet eller snarast möjligt därefter undersöka om varan eller förpackningen har synliga skador. Om varan eller förpackningen har synliga skador ska du anmäla dem direkt till transportören. Om du upptäcker skador efter leveransen (på själva varan) måste anmälan ske till oss på e-mail: order@medelhavskeramik.se, snarast möjligt dock senast INOM SEX (6) DAGAR. Det är därför mycket viktigt att du packar upp och kontrollerar varornas skick direkt efter mottagandet.
Vid eventuella transportskador måste både godset och emballaget fotas noggrant, både med översiktsbilder och i detalj. Spara både gods och emballage för reklamation till transportbolaget eller utbyte av vara. Retur får inte ske förrän överenskommelse med medelhavskeramik.se har skett.

Om bilderna är av för dålig kvalitet och ej omfattar både själva skadan (när- och översiktsbilder) och om anmälan sker efter sex (6) dagar kan vi ej godkänna reklamationen. Detta är DHLs krav som vi har att följa.

Vi följer Konsumentköpslagen och Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Outhämtade paket
För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 395 kr.