Pris- och leveransinformation

Produktpriser i webbutiken anges inklusive moms och gäller för omålade kärl. Kontakta oss för offert avseende målning i önskad färg/motiv, eller egen form/design. Kunder kan både i egenskap av privatperson och företag handla krukor på hemsidan. 
Produkterna indelas i olika fraktklasser beroende på vikt, volym och också form; ju större vikt/volym desto högre/dyrare fraktklass. Kund betalar emellertid endast för en fraktklass (den högre) per order, oavsett antal produkter och viktklasser*.
Exempel: kund köper två små och en mellanstor Medelhavskruka (från viktklass 1 och 2) och betalar för endast för viktklass 2 för hela den ordern. Fraktavgift per fraktklass: mellan 125-490 kr (100-392 kr exkl. moms).
*Vid köp av produkt(er) till ett värde över 3590 kr (2872 kr exkl. moms) ingår gratis frakt.
Snabba leveranstider: normal leveranstid är ca två dagar för produkter i lager. I samband med vår upphämtningsbokning hos DHL skapas ett sändningsnummer som skickas till den mailadress som kunden uppgett vid beställningen. Bevaka detta nummer för att följa leveransen och se när den beräknas anlända.
OBS. Leverans på pall med DHL till privatpersoner sker ”utan kvittens”. Detta för att hålla ned kostnaderna. Om kund (endast privatperson) önskar kvittera leveransen tillkommer en kostnad om 150 kr inkl moms (DHLs kostnad). Kontakta oss innan leverans om detta tillval önskas.
Om önskad produkt är slut i lager eller vid andra frågor rörande order, leveranser och offertförfrågan vid större kvantiteter – hör av dig! Här nedan visas hur krukor (Palamedes) paketeras med wellpapp mellan krukorna. Krukorna binds sedan fast mot pallen och skyddas noga med flera lager av bubbelplast inför transporten med DHL.
OBS! Om godset mot förmodan skulle ha skadats på vägen måste detta rapporteras omgående:
– Om synlig skada, rapportera direkt till leverantören.
– Om dold skada (packmaterialet oskadd) så MÅSTE foton tas, både översiktsbilder med godset tillsammans med allt packmaterial (både inner- och ytterlager) samt detaljbilder av både skada och packmaterial. Om vi inte får dessa bilder kan vi inte rapportera skadorna till DHL och därmed ej heller ersätta dem.